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Virtual and Augmented Reality

Artanim is a Swiss research institute specialized in motion capture technologies. Projects conducted by Artanim target two strategic axes of research. The first axis develops virtual and augmented reality applications with a focus on real time interaction and using cutting edge motion capture and 3D body scanning technologies. The second axis is medical research where motion capture combined with 3D medical imaging is used to better understand human joint structures and to improve diagnosis and treatment of musculoskeletal disorders. Artanim also provides motion capture services for the creation of 3D animated movies, video games and (live) performances.

Empfohlene Produkte

Vantage

Vantage Kameras gibt es in drei Varianten mit jeweils 5, 8 und 16 megapixels und bis zu 2000Hz Abtastrate. Die höhe Auflösung und die intelligente graustufen-Technologie bedeutet, dass man Bewegungen mit sehr hohe Präzision messen kann – bis zu 0.01mm. Für kleine Markers (bis zu 1.5mm Diameter), grosse Volumen (z.B. eine Sporthalle), schnelle Bewegungen (z.B. Bogenschiessen) oder Outdoor-Fähigkeit sind die Vantage-Kameras die beste Wahl.

Shogun

Shogun ist die neue Vicon Software für VFX/Entertainment-Anwendungen und bringt Funktionalitäten, die den Benutzern Zeit und Geld sparen werden: Subject Calibration in Echtzeit, Darstellung von Skinned Characters direkt in der Software, Re-Kalibration von Kameras in 10-15 Sekunden falls eine oder mehrere Kameas sich verschoben haben, Skelett-Solving in Echtzeit direkt in Games Engines (z.B. Unreal/Unity) trotz bis zu 50% Marker-Verdeckungen, und Daten-Streaming direkt zur Festplatte.

Vicon Tracker

Vicon Tracker ist mit einem Hauptziel entwickelt: so schnell wie möglich rigide Objekte zu tracken und deren Positionen und Ausrichtungen an andere Software weiterzuleiten. Deswegen ist die Latenzzeit sehr kurz – bis zu 2.5ms. Tracker überzeugt auch mit ihrem Algorithmus, der ein Object sogar nur mit einer Kamera weiter tracken kann, was das Trackingvolumen für einen bestimmten Kamera-Aufbau maximiert. Das SDK, dadurch die Daten weitergeleitet werden, hat schnittstellen für u.a. C++, .NET, MATLAB und LabView, und die Einbindung der gestreamte Daten ist innerhalb Minuten erledigt.

Real Virtuality

The objective of this project is to develop a multi-user immersive platform combining a 3D environment – which can be seen and heard through a VR headset – with a real life stage set. Users are tracked by a motion capture system allowing them to see their own bodies, move physically in the virtual environment and interact with physical objects.

The solution developed tackles the following technical challenges: 1) we generate a full body animation using inverse kinematics from a minimal number of markers to keep the user’s setup time as short as possible, while ensuring a good tracking accuracy; 2) the platform is multi-user and the VR headset interfaces wirelessly with the motion capture system; 3) the interaction with the objects is flawless and retargeted correctly; 4) the position and orientation of the user’s head is adequately handled to minimize latency (which would result in possible discomfort with the VR headset) and to maximize positioning accuracy.

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